Wednesday 29 June 2011

janganlah pandang rendah pada orang....

aku nak cakap nih..berdasarkan pengalaman aku lah kan...
sebenarnya bukan aku..tapi akk aku..
mase mula2 tuh ajai pegi lah klinik..nak inject zaraa..pegilah swasta..
then kuar je dia complain..die cerita pada aku lah...

doc tuh berlagak gila..
dia ingat org ni zero knowledge ker?
cakap mcm lah die sorang jer yg hebat...
mntang2 lah orang nih pakai biase jer...yelah..
xkan ler nak pg klinik pon nak dress up? kan?
dia ingat org yg dress up sempoi nih sume x de education ker...!
dah la x mesra langsung...zaraa pandang dia pon lagsung dia x agah2 budak tuh...
eish..poyo..treat org mcm tuh...
(acc, aku x tahu lah ap doc tuh cakap..sbb aku x de kat bilik mase tuh..smapai buat ajai annoy sgt pada dia..sb ajai xkan lah nak marah x tentu pasal)
pas2 balik rumah..esoknya paha zaraa lebam...
ajai cakap..
bodo nyer doc..
doc lain inject xde lebam..,even nurse inject pon x lebam..
tapi dia inject lebam..kesian zaraa irina...

ni kisah lain..
kawan ajai..doc..tapi selalu lah tulis status kat fb..
kutuk2 patiet dia...cakap mnyusAHKN org lah,.
ape lah..hey, nmpak sangat x ikhlas kan buat kerja tuh..
nmpak sangat nak glamor..adui..x faham lah...cuba buat kerja dgan ikhlas...

tapi bukan semua lah doktor macam tuh...
ade gak doktor yg baik n humble...;)

so, pada bakal2 doctors luar sane..jgn lah cepat lupa diri...
bt kerja dgan ikhlas..
jgn lupa..asal anda dari bawah juga...
xde lecturer xde lah doctor...(akk aku leceturer taw! ;) )
haha...peace yoo!

No comments:

Post a Comment

leave a comment :)