Wednesday 11 January 2012

MINGGU ORIENTASI ADALAH MINGGU YG MEMENATKAN :(

asalammualaikum..

dah seminggu aku berada di KSKB SG.BULOH..seminggu yg amat mencabar buat diriku.. seriously.. nak tahu knape?ok..biar aku ceritakan...

1st day melangkah ke KSKB.. impression aku, not bad
...cantik.. agak besar.. bukit? alamak..tinggi
 gila la.. yg hantar aku ,emak apak dan abg jer ...

then aku pn meneruskan dgn register..
ok la..diorg pny management bagus.. jawatankuasa orientasi (JKO) melakukan kerja dgn baik ..good job..
then, mase rgster bnyk mmber dah aku tegur..peramah betul aku ni..haha.. iyelah..nak.. crik kwn baru la katekan..haha..mase register aku adalah jumpe member2 aku yg kenal dekat pages KSKB tu ..hazimah maslizah, nabilah, are, azam, siti fatimah , faeezah , macam2 lagi la.. kiteorg pon terus geng sama2.. aku dengan hazimah dengan mas terus la jadik geng ..maklumlah .. sama2 selatan . sama2 kasarnya.. hehe ..

dekat sini memang susah nak carik orang selatan .. MOSTLY pantai timur je ..
aku pon kene la cakap elok2 dengan diorg .. sebab aku tak boleh nak kasar2.. takut diorg kecik hati pulak ..

so, mase register bilik, aku tanye la. boleh ke nak same bilik dengan kawan .. die cakap tak boleh .. next sem baru boleh .. alaaa :( . lepas tu, aku jumpe member yang lain , bole jer diorang nak same bilik ngn member die.. perghh . sakit hati betul .. bila time aku jer tak boleh ! arghh .. tensionn ..

so, aku dapat blok F , aras 4 nombor 21.. tingkat 4 daripada 5.. haha..
jenuh jugak nak angkut barang2 aku bawak naik atas.. naseb baik lah abg ade.. die yang pikul beg aku yg sebesar2 alam tu.. haha ..

sebilik 2 orang .. agak luas jugak lah bilik tu.. cantik . almari panjang .. banyak benda boleh isi ..
meja study pon besar .. sangat selesa.. bilik aku berhadapan dengan bilik tv dan dekat dengan tandas.. tapi tempat basuh baju jauh sikit...

roomate aku name dia mira .. budak terengganu .. tapi okay lah .. die punye loghat tak pekat sangat .. kalau tak , jenuh jugak aku nak fahamkan .. haha. dia baik .. banyak tolong aku time aku sakit ..


HARI ORIENTASI BERMULA .

lepas kemas2 beg ape semua .. family aku pon balik ...aku tak nangis taw .. serious! hehe
aku just rase cm sebak sikit jerr..yelaaa.. 1st time kot dok jauh dengan family .. hehe ..

petang tu orientasi pon bermula .. kiteorg kene pakai t shirt yg die kasi , beg, buku , topi yg dia kasi ..kalau tak bawak semua tu, kene denda ...

MPP DAN JKO  memang sangat2 garang .. kiteorg asik kene tengking jer ..
aku memang rase nak nangis la.. sebab aku memang tak suke orang nak tengking2 aku ..
kalau kiteorg jalan lambat sikit mesty kene jerit .. LARI2 ! CEPAT2 !!
pergh .. memang pressure la rase .. sampai bukit pon kene lari ..perghh.. tension .. seriously memang penat ..
dari 5 pagi sampai 10.30 malam baru dapat berehat ..

ada satu hari tu kiteorg semua pakai formal , baju kurung .. aku punye kasut ade heels sikit .. kiteorang kene lari .. naik turun buklit beberape kali .. kaki aku dah pedih gila ..
rase na menangis ... aku boleh lari kalau nak suruh aku lari .. cume aku tak boleh pakai macam tu kalau nak lari ..kaki aku pedih gila ...
dan malam tu aku menangis dalam bilik.. entah kenape aku rase sedih sangat .. :'(

kiteorang kalau jumpe senior memang kene WISH .. wajib la ..kalau tak ,memang habislah kiteorang ...
ada lagi satu hari tu.. dari TERBIT MATAHARI, SAMPAI TERBENAM MATAHARI , kami kene jemur dekat padang .. ada sukeneka mase tu ...perghh.. memang sun burn la .. muka aku bertambah2 hitam lahh ..
memang masa tu aku berharap sangat yg aku pengsan .. sebab aku memang tak larat dan dehydration ..
tapi tak pengsan2 jugakk .. huhu

hari yg ke 3 kot .. pagi tu, macam biase .. perjumpaan pukul 5 di netball court . aku dah kunci jam pukul 3.45.. nak mandi semua ... aku dengar gak jam loceng si mira ni berbunyi .. then terus aku terlelap balik ...
aku sedar2 jer dah bunyi bising2 dekat bawah .. diorang tengah COUNTDOWN sape yg datang lambat ..
aku tengok jam , pukul 4.46 pagi .. aku terus menjerit lahh ..
kejut mira.. kelam kabut aku siap2 ! tak mandi ape semua .. haha..
HUH ! nasib lah ade yang datang lambat .. kebetulan mase tu aku memang tgah pening + sakit kepala...
dapat la aku excuse..kalau tak , memang kene denda lah jawabnyer ..hehe

then, diorang bagi kiteorang barang amanah untuk di jaga dengan elok.. jangan patahkan, jangan rosakkan .. nak tahu dia kasi ape ?? SPAGGETI yang belom di masak.. yg keras tuh .. macam mane nak jage weyy.. nak letak dalam beg pon x boleh ..nanti patah ... aku letak dalam buku.. buku aku kecik je.. mase nak keluar dari surau, ade org langgar aku .. then ... patah la benda tuh ... haha . ahdoii ..dalam hati aku , mampuslahh aku kene denda lepas nih ...tapi aku tak risau sangat .. sebab aku tahu ramai lagi yang da patah .. so, aku pon tak takut ..hehe
then malam tu kene denda .. ketuk ketampi jer pon.. hik3 ...
then , aku da rileks la.. tak payah nak jage lagi barang amanah tu .. sebab da patah .. aku tengok orang lain sibuk2 letak dalam botol la bagai..aku rileks jer.. hehehe ...

kadang2 kiteorag kene denda.. duduk separuh ..perghh! ketar la lutut aku .. menggigil2 tak tahan ...
angkat tangan , ad yang buat hal tu kene tiup lampu ..haha..mane lah bole padam ...ade yg kene jalan itik .. macam2.. macam aku x kene denda pon .. sebab takde buat hal pape ... huhu ..

tapi seriously memang penat lah ..dari pukul 5 pagi , sampai malam memang takde rehat ..
pukul 10.45 masuk bilik.. pukul 11 kene padam lampu ..siape yg tak padam memang kene la esok pagi ...
mane la sempat 15 minit nak siapkan diri ape semua bagaii... huh.. memang terseksa jiwa raga kene ragging
aku asik coundown hari je bila nak berakhir .....

then , hari sabtu dah habis dah orientasi ..malam tu ade majlis penutup .
ade persembahan teater , menari , nyanyi la...
best.. JKO ,MPP  semua nye sporting2 belaka.. diorang dah tukar character..hehe...

lepastu nyanyi lagu kskb ..dalam auditorium..rase semangat gila ..!
dan berakhirlah miggu penyeksaan bagi kiteorang ...

ingatkan ahad boleh la tido lame2..rupenya ade program dengan senior nursing pulakk.. hadoi ..lemah semangat ...

aku ade la jugak member yang rapat kat sane..hehe..

yang ni name die nadirah farhana.. die setahun tua dari aku.. hehe ..budak tganu ..setakat ni die okay je dengan aku...kiteorang kawan pon sebab same group dengan aku .. tetiba jadik rapat ..sebab die pon xde member lain .. hehe .. okay ..muke aku hitam ...



okay .. ni pakaian aku mase orientasi,,topi pon kene pakai beb.. haha. hitam, memang hitam.. hehe

ni jer pic yg sempat aku snap .. acc nadirah yg snapkan..sebab aku tak bawak fone mase tu ...
lagi pon mase orientasi takde mase nak pegang fone ...

rasenyer sampai disini la aku update story pasal orientasi.. kalau nak di ceritakan, banyak lagi aku nak cerita..hehe.. tapi aku cerita isi2 penting sajalah yer... :)

No comments:

Post a Comment

leave a comment :)